Moje recenze Stmívání

22. června 2009 v 18:03 | Lil =o* |  Moje ,,filozofický" úvahy

Ahojky lidičky!

Ve čtvrtek jsem ve škole konečně viděla úplně celý Twilight. Taktéž konečně jsem se dostala k tomu, abych napsala co si o filmu myslím. Takže předem říkám, aby hodnocení nečetli milovníci Twilight. Budu docela dost kritizovat (nj, pani chytrá x) a chci se ušetřit nadávek typu "ty jsi snad někdy natočila něco lepšího nebo "nepleť se do něčeho čemu nerozumíš". Předem také říkám, že jsem knihu nečetla a vycházím pouze z filmu. Mno myslím, že jsem vás dostatečně varovala, takže tady to je =)

Prvně jsem o Twilight slyšela, když šlo do kina. Naprosto jsem netušila o co jde a bylo mi to srdečně jedno. Pár měsíců na to jsem si přečetla aspoň základní informaci o čem film je. Tedy, že se dívka zamiluje do upíra. Přišlo mi to jako super nápad, ale dál jsem to nijak nehrotila. Řekla jsem si, že by nebylo špatný to vidět, ale pořád jsem se nějak k tomu nedostala. Pak jsem viděla na youtube.com video udělané na téma poslední knihy ságy, tedy Breaking Dawn (Rozbřesk). Mělo jít o jakýsi fanouškovský trailer. Upřímně mě dost chytlo u srdce a přečetla jsem si stručný obsah všech knih. Doopravdy mne zaujaly a už jsem přemýšlela, kdy bych se mohla na Twilight podívat. Jenže opět jsem na to zapomínala, a tak jsem ho viděla až tenhle čtvrtek ve škole.

A teď k hodnocení. Nejdříve asi začnu kritikou, protože výhrad mám celkem dost. Film mě upřímně řečeno sice zaujal, ale mám v tom docela dost zmatek. Asi jsem slepá, ale fakt jsem nepochopila proč upíři hrají baseball za bouřky. Taktéž jsem moc nepochopila ty propletence u Cullenů. Na netu jsem četla, že Rosalie měla být Edwardova nevěsta nebo co, ale filmu nebylo o tom nic. Jestli jsem něco přehlédla, tak se omlouvám, ale fakt to moc nechápu. Myslím, že kdo nečetl knížky (i já) bude mít pár otázek typu "proč tohle" a "proč oni spolu" a tak. Pak se mi taky nelíbí, že pozměnili vlastnosti upírů. Upíři na světlo nemůžou chodit a pokud vím, je to pro ně i dost nebezpečné, zatímco Edward jenom trochu "září". A myslím, že asi taky nebudou číst myšlenky. Ale to je jen můj názor. Taky mi ve filmu docela chybí, že tam není víc o jeho rodině. Akorát tam Bella přijde na večeři. Jako děj ano, ale moc informací ne. Třeba jak se seznámili, kde předtím žli a tak. Hodně mi tam taky vadilo zobrazení toho, jak Edward leze po stromech. Ty efekty se mi sice nelíbily, ale asi jinak zpracovat, aby to bylo přesvědčivé, by to nešlo. Jednou z nejhorších scén ve filmu, podle mě, je jak si Edward a Bella lehají do trávy. Ta se mi tedy vůbec nelíbila. A pak ta s tím stopařem, jak je Bella otrávena. Přijde mi dost divný jak ho trhali v pozadí a Bella se zmítala v křečích. Jánevím, ale působí to na mě dost depresivním a divným dojmem.

A teď to kladné. Myslím si, že je film zajímavě zpracovaný. Nevím proč, ale přijde mi trochu zvláštní. Tím zajímavým způsobem. Pak se mi také hrozně ve filmu líbila scéna jak Rob hraje na piáno. Ta byla fakt super. Pak se mi hrozně líbí, jak je film takový temnější. Jako ty bouřky déšť, protože já je fakt miluju x) Do Forksu bych se přestěhovala ihned x) A další dobrá věc je herecké obsazení. Myslím, že všichni herci byli fakt přesvědčiví, hlavně Rob s Kristen v hlavních rolích.

A celkový dojem. Twilight mě popravdě řečeno celkem zklamal. Když jsem prvně slyšela o dívce zamilované do upíra, tak mě to fascinovalo. Od filmu jsem čekala víc. I když jsem nečetla knihu, myslím, že toho hodně vynechali, stejně jako v Harrym Poterrovi. Kdybych film viděla před všemi těmi chválami a obdivy, myslím, že bych si mohla říct "nádhernej film". Takhle můžu jen říct "pěkný film, doporučuji vám ho, ale radši se vrátím zpět k Harrymu Potterovi".

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.